• En guide som hjälper turisten att hitta!
  • Delas ut på Birka Cruises fyra gånger i sommar (5 000 ex)
  • 35 000 exemplar på strategiska platser från Stockholm till Umeå. Dessutom i Norge (Trondheim och Mo i Rana)
  • Annonser på Höga Kusten Guidens webb ingår i annonspriset!

Vår mission

Vi älskar Höga Kusten. Och vi vill att Höga Kusten ska växa som besöksmål för allt fler turister och andra besökare.

Nu har vi bestämt oss för att bli en del av turismutvecklingen i Höga Kusten. Vi vill ta vår kunskap om magasin och tidningar, om försäljning, om webb, om kundbeteenden och bidra till utvecklingen av Höga Kusten som turistmål.

Vår ambition är att Höga Kusten Guiden ska vara det självklara annonsalternativet för Höga Kustens besöksnäring, och det självklara valet för turisten som vill veta vad Höga Kusten erbjuder. Sommaren 2017 hade vi premiär. Vi räknar med att hålla på i många år.

Klicka här och läs mer om vad Höga Kusten Guiden erbjuder

DÄRFÖR ÄR HÖGA KUSTEN GUIDEN BESÖKSNÄRINGENS EFFEKTIVA VAL

  • Höga Kusten Guiden ska vara det självklara annonsvalet för besöksnäringen i Höga Kusten
  • Höga Kusten Guiden ska vara Höga Kustens främsta årliga turistguide – både i tryck och på webben och på ett positivt sätt vägleda besökaren till det som besöksnäringen erbjuder.

Där har du våra två övergripande mål. För att vara det första räknar vi med att vi måste uppfylla det andra också. Och vice versa. De hör ihop helt enkelt.

Nyckelorden för Höga Kusten Guiden är: snabb, enkel, effektiv, lätt att hitta, tips, guider, lockande, idéskapande, aktivitet.

Så når vi vårt första mål:

Höga Kusten Guiden är inte ett magasin utan en turistguide. Den ska effektivt hjälpa besöksföretagen nå ut till sina kunder. Höga Kusten Guiden fokuserar på besöksföretagen och skapar möjligheter att på ett enkelt sätt hjälpa turisten hitta erbjudanden. Vårt fokus ligger på vad man kan göra i Höga Kusten – var handlar man, var fikar man, var äter man? Vart ska man åka och vad kan man göra där? Höga Kusten Guiden visar upp våra bästa upplevelser, från Sundsvall till Örnsköldsvik. Vi vet att Sundsvall stärker Höga Kusten som besöksmål och våra turister har inga problem med att åka runt. Tvärtom, turisten vill hitta vår bästa shopping och våra bästa upplevelser. Det kommer vi att visa dem.

Vi kan hjälpa dig med ditt kunderbjudande. Vi har 20 års professionell erfarenhet av kundbeteenden och kundnytta. Vi ställer hela vår reklambyrås kompetens till förfogande för den entreprenör som vill ha hjälp med att utveckla sitt kunderbjudande. Kontakta oss för ett första möte så ser vi vad det leder till.

Så når vi vårt andra mål:

Vi ser Höga Kusten som området från Sundsvall till Örnsköldsvik. Vi vet att turisten inte bryr sig om vilken sida av en kommungräns den befinner sig. En turist gillar att shoppa i Birsta och på Naturkompaniet i Örnsköldsvik, och i Härnösand, Kramfors eller i Docksta eller Nordingrå. Viktigast är att de hittar de bästa upplevelserna i Höga Kusten och det kommer vi att visa dem, tydligt, informativt och enkelt, dels i Höga Kusten Guiden, dels på webben, i en mobilanpassad hemsida.

Digital guide på två sätt – ingår i annonspriset!

Höga Kusten Guiden finns självklart på webben med en responsiv och plattformsoberoende hemsida. Det spelar ingen roll om användaren tittar på dator eller surfplatta eller i sin mobil.

Användaren kan antingen läsa Höga Kusten Guiden som en tidning och bläddra sig fram, eller i en app-liknande webb som är navigerbar via guidens teman. Våra annonsguider kommer även att finnas klickbara på webben inom samma teman som i den tryckta produkten. I den digitala annonsguiden kan användaren söka och navigera och klicka sig fram till det man är intresserad av. Därifrån finns sedan direktlänkar för telefon och hemsida.

Höga Kustens Guidens webb släpps samtidigt som den tryckta turistbroschyren den 1 juni. I annonspriset ingår även de digitala guiderna.

Vilka vi är

Vi som står bakom Höga Kusten Guiden är Alltid Marknadsbyrå i Härnösand. Vi är en reklambyrå med över 20 års erfarenhet av strategisk kommunikation, att utveckla varumärken, bygga webbplatser, storytelling och texter, fotografering, layout, design, trycksaker, content marketing, profilarbeten, nya marknader och målgrupper.

I Härnösand har vi de senaste åtta åren gett ut Härnösands största tidning, månadsmagasinet Yippie Härnösand, ett annonsfinansierat, redaktionellt kvalitetsmagasin som delas ut till alla hushåll, och finns digitalt för alla plattformar. Vi vet att läsarna uppskattar tidningen, liksom annonsörerna. ”Alla läser Yippie”, hör vi hela tiden, och det vet annonsörerna också.

Första halvan av 2000-talet gav vi även ut Härnösandsmagasinet. Med det vann vi Svenska Publishingpriset 2005 som Årets Medborgartidning.

Att en reklambyrå i Härnösand gör tidningar och magasin är inte så konstigt när personalen har bakgrund som försäljningschef, reporter, redigerare eller chefredaktör. Dessutom har vi grafiska specialister, webbspecialist, fotograf, tryckspecialist och en rad andra kompetenser inom våra väggar. Och utanför har vi ännu fler specialister att samarbeta med.

Här kan du läsa mer om Alltid Marknadsbyrå.

Linda Uhlander

PROJEKTLEDARE

linda.uhlander@yippieharnosand.se

Tfn: 070-914 60 60

Stefan Fröberg

PROJEKTLEDARE

stefan@yippieharnosand.se

Tfn: 070-376 32 41

Kent Edholm

PROJEKTLEDARE

kent@hogakustenguiden.se

Tfn: 070-339 00 49